Kropsholdning

Foroverbøjet, sammenkrummet!

Vi ser dem hver dag. De sammenkrummede og ofte nærmest sammenfaldne holdninger. Skuldrene trukket ind mod hinanden, efterladende en næsten pukkelrygget person.

Ok, jeg ved godt jeg overdriver lidt her, men hånden på hjertet, vi kan finde de sammenfaldne holdninger over alt. Hvor er de ranke stolte flotte kroppe (og "flotte" er altså ikke i gængs moderigtig forstand)?? Hvor er kvinderne med holdning som de afrikanske kvinder (slæbende tunge byrder på hovedet) og hvor er mændene der ligner en Swahili kriger i holdning og udstråling??!

Alt det kræver dig at få ændret din holdning til at ligne en swahili kriger / vandslæbende afrikansk kvinde, er at fokusere lidt på dine spændinger. De dårlige holdninger skyldes at der er musklegrupper der spænder op. En god gang massage og her er især stressbehandlingen god da den fokusere på lige nøjagtig den muskulatur der skaber de sammenfaldne holdninger.

Du kan også gøre en del selv ved at sørge for at strække ud. Her vil komme link til stress strækøvelsesprogram om kort tid. Du skal især koncentrere din indsats på bryst- og mavemuskulatur. Få det strakt godt og grundigt igennem og så skal du bare se!

Og det gør ikke noget hvis du starter med at være lidt stolt af dig selv; du har altså fortjent det. Du knokler hver dag med at få hverdagen til at hænge sammen, har endda måske børn du også tager dig af! Vær du bare stolt og vis det!!

Janteloven afskaffer vi lige, vær stolt og vis det! Som jeg altid har fortalt mine børn. Jeg er verdens bedste; jeg mangler bare lige at finde ud af i hvad!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Lotus behandling - hvis du er deprimeret

Wellness massage

Muskler